Ιστορικό και στόχοι του τμήματος Γαλλικών

Gallika

Τα Γαλλικά ως δεύτερη ξένη γλώσσα, έκαναν την πρώτη και πρωτοποριακή για την εποχή τους εμφάνιση στο πρόγραμμα της Σχολής Μωραΐτη το 1961 και από το 1985 διδάσκονταν σε προαιρετικά απογευματινά τμήματα. Το 1991, εντάχθηκαν πλήρως στο πρωινό πρόγραμμα του Σχολείου (το μοναδικό τότε ελληνόφωνο σχολείο) και έκτοτε, εφόσον επιλεγούν ως δεύτερη ξένη γλώσσα στην γ΄ Δημοτικού, παραμένουν υποχρεωτικό μάθημα ως το τέλος των σπουδών του Γυμνασίου. Στην Α΄Λυκείου η διδασκαλία της γλώσσας γίνεται στο διευρυμένο ωράριο και στην Β΄ Λυκείου διδάσκονται ως μάθημα επιλογής μεταξύ Αγγλικών, Γερμανικών και Ισπανικών. 

Οι στόχοι του τμήματος Γαλλικών και οι μέθοδοι επίτευξής τους είναι σε γενικές γραμμές οι εξής:

  • διαρκής κι έγκυρη ενημέρωση πάνω στα σύγχρονα πορίσματα της διδακτικής της γαλλικής γλώσσας και παράλληλη εφαρμογή παιδαγωγικών πρακτικών και μεθόδων, οι οποίες προσαρμοσμένες στην ηλικία των παιδιών, καλλιεργούν και αναπτύσσουν τέσσερις δεξιότητες, έτσι όπως τις ορίζει το Συμβούλιο της Ευρώπης (Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες), δηλαδή την ακουστική και γραπτή κατανόηση και την παραγωγή τόσο προφορικού, όσο και γραπτού λόγου.
  • αλληλεπίδραση, δημιουργική συμμετοχή και ενεργοποίηση του ενδιαφέροντος των μαθητών μέσα από διαδραστικές, δημιουργικές δραστηριότητες και συνθετικές εργασίες που δίνουν τη δυνατότητα να βιώσουν οι μαθητές την αξία και τη χρησιμότητα της γλώσσας.
  • χρήση πολλαπλών μέσων διδασκαλίας, όπως το διαδίκτυο, ο διαδραστικός πίνακας κ.ά. χωρίς να αποκλείεται και η προσφυγή σε πιο «παραδοσιακούς» τρόπους διδασκαλίας, όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο (π.χ. αποστήθιση, επαναληπτικές ασκήσεις κτλ).

Τέλος, επιδιώκουμε το παιδαγωγικό μας έργο να αναδείξει και τον διεθνή χαρακτήρα της γαλλικής γλώσσας που μιλιέται σε 55 χώρες σε όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, η οποία από το 2004 είναι μέλος του Παγκόσμιου Οργανισμού Γαλλοφωνίας (Ο.Ι.F.).