Παγκόσμια ημέρα σύνθεσης και δημιουργίας στο Δημοτικό

pagkosmia_imera_sunthesis

Η διδασκαλία της Λογοτεχνίας κατέχει σημαντική θέση στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Δημοτικού και η Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, την Δευτέρα 21 Μαρτίου, υπήρξε μια επιπλέον αφορμή για να καλλιεργηθεί το ενδιαφέρον και η αγάπη των παιδιών για την ποίηση και τα δημιουργήματά της.

Επιλέγησαν ποιήματα που σχετίζονται με την ηλικία και τις εμπειρίες των παιδιών, ποιήματα που προκαλούν έκπληξη και τους δίνουν την ευκαιρία να διατυπώσουν σκέψεις και συναισθήματα.

Δόθηκε προτεραιότητα στην ανάγνωση με τις προσωπικές φωνές των ποιητών: του Γ. Σεφέρη, της Κ. Δημουλά, του Γ. Ρίτσου, του Κ. Καβάφη, του Δ. Σολωμού, του Οδ. Ελύτη. Στη συνέχεια «άκουσαν» τα παιδιά τη δική τους φωνή∙ άλλοτε διάβαζε ολόκληρο το ποίημα ένα παιδί, άλλοτε πολλά παιδιά εναλλάξ, προσπαθώντας να κάνουν τις αναγνώσεις τους πιο εκφραστικές, δίνοντας προσοχή στην κάθε λέξη χωριστά, στον ήχο της και στον ρυθμό της. Τα παιδιά ασκήθηκαν έτσι στην ακρόαση ενός ποιήματος, διαβάζοντάς το εξοικειώθηκαν με το μεταφορικό λόγο της ποίησης, «ζωγράφισαν» τα ποιήματα, έγραψαν δικά τους.