
Στη Σχολή Μωραΐτη πραγματοποιήθηκε πριν λίγες μέρες το εργαστήριο DigiGap – Ready, Steady, Go! με τη συμμετοχή 37 μαθητών και μαθητριών από την ε’ & στ’ Δημοτικού και την α’ Γυμνασίου. Το εργαστήριο αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ DigiGap και είχε ως στόχο οι μαθητές/τριες να αναπτύξουν τόσο ψηφιακές δεξιότητες όσο και παιδαγωγικές ικανότητες, ώστε να λειτουργήσουν ως «Φορείς Ψηφιακής Αλλαγής» και να υποστηρίξουν τους γονείς τους ή άλλους ενήλικες της οικογένειας στη χρήση της τεχνολογίας.
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, τα παιδιά συμμετείχαν σε δραστηριότητες που αφορούσαν το ψηφιακό χάσμα γενεών, τις δεξιότητες που χρειάζεται να διαθέτει ένας αποτελεσματικός δάσκαλος, καθώς και την ενσυναίσθηση και υπομονή που απαιτούνται όταν διδάσκεις. Χρησιμοποίησαν ερωτηματολόγια συνέντευξης για να κατανοήσουν τις ανάγκες των γονιών τους, εργάστηκαν με εργαλεία όπως το Canva για δημιουργικό σχεδιασμό και δοκίμασαν το Microsoft Copilot ως ψηφιακό βοηθό για να αναπτύξουν το προσωπικό τους teaching plan.
Το feedback των μαθητών και των μαθητριών ήταν ιδιαίτερα θετικό. Πολλοί ανέφεραν ότι για πρώτη φορά συνειδητοποίησαν πόσο απαιτητικό μπορεί να είναι να διδάξεις (έναν ενήλικα) και πόσο σημαντικές είναι η ενσυναίσθηση, η καθαρή επικοινωνία και τα μικρά, σταδιακά βήματα.
Το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία, ενισχύοντας τόσο τις δεξιότητες των παιδιών όσο και (μελλοντικά) την ψηφιακή αυτονομία των οικογενειών τους.
Την ευθύνη διαχείρισης του έργου έχει η ομάδα του Κέντρου Έρευνας, Εκπαιδευτικής Ανάπτυξης, Καινοτομίας και Τεχνολογίας (CREDIT) της Σχολής Μωραΐτη.


