
Πώς πραγματοποιείται η ευαισθητοποίηση μιας κοινότητας σε θέματα ρατσισμού;
Οι μαθήτριες και οι μαθητές του τμήματος β5 Γυμνασίου, με την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους, ανέλαβαν να το διερευνήσουν αναλαμβάνοντας τους ρόλους γραφίστα/τριας και ερευνητή/τριας.
Τέσσερις ομάδες δημιούργησαν αφίσες για τέσσερις διαφορετικές εκφάνσεις του ρατσισμού:
- Ηλικιακό ρατσισμό
- Έμφυλες διακρίσεις
- Διακρίσεις εις βάρος των Ρομά
- Διακρίσεις εις βάρος των ΑμεΑ
Στη συνέχεια τοποθέτησαν τις αφίσες σε διάφορα σημεία μέσα στο Σχολείο. Αμέσως μετά ανέλαβαν δράση τέσσερις διαφορετικές ομάδες οι οποίες, επί μία εβδομάδα, στα μεγάλα διαλείμματα, παρατηρούσαν και κατέγραφαν τις αντιδράσεις των περαστικών σε φύλλα παρατήρησης τα οποία είχαν δημιουργήσει. Τέλος, τα παιδιά παρουσίασαν τα συμπεράσματά τους στην τάξη.
Δύσκολη η ευαισθητοποίηση μιας κοινότητας τελικά!
Υπεύθυνη καθηγήτρια, κ. Δ. Χρονάκη