Εκπαιδευτική Προσέγγιση
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΙΒ βασίζεται σε συγκεκριμένες προσεγγίσεις όσον αφορά στη Διδασκαλία (Approaches to Teaching) και στη Μάθηση (Approaches to Learning).
Προσεγγίσεις στη Διδασκαλία - Approaches to Teaching
Η διδασκαλία στο πρόγραμμα του ΙΒ βασίζεται σε έξι γενικές αρχές, σχεδιασμένες ώστε να δίνουν στους εκπαιδευτικούς την ευελιξία να επιλέγουν στρατηγικές που θα αντικατοπτρίζουν καλύτερα τις ιδιαιτερότητες του μαθήματός τους και τις ανάγκες των μαθητών τους
Πιο συγκεκριμένα, η διδασκαλία είναι:
- βασισμένη στην έρευνα δίνοντας έμφαση στην εύρεση πληροφοριών και την κατανόηση γεγονότων, μηχανισμών και ιδεών
- εστιασμένη στην εννοιολογική κατανόηση με σκοπό την εμβάθυνση και εμπέδωση της γνώσης καθώς και τη δημιουργία συνδέσεων μεταξύ γνωστικών αντικειμένων και την εφαρμογή της μάθησης σε νέα πεδία
- προσανατολισμένη σε τοπικά και παγκόσμια πλαίσια ενθαρρύνοντας τους μαθητές να επεξεργάζονται νέες πληροφορίες συνδέοντάς τις με τις δικές τους εμπειρίες και με τον κόσμο γύρω τους
- εστιασμένη στη συνεργασία προωθώντας την ομαδική εργασία και συνεργασία μεταξύ των μαθητών, καθώς και τη συνεργατική σχέση μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών
- σχεδιασμένη να αφαιρεί τυχόν εμπόδια στη μάθηση αναγνωρίζοντας τη διαφορετικότητα και το δικαίωμα στην συμπεριληπτικότητα. Αποδέχεται τις ταυτότητες των μαθητών και στοχεύει στη δημιουργία μαθησιακών ευκαιριών που επιτρέπουν σε κάθε μαθητή να αναπτύξει και να πραγματοποιήσει προσωπικούς στόχους
- υποστηριζόμενη από αξιολόγηση η οποία παίζει κρίσιμο ρόλο στην ενίσχυση και στην αποτίμηση της μάθησης
Προσεγγίσεις στις Μαθησιακές Δεξιότητες - Approaches to Learning
Οι πέντε κατηγορίες αλληλοσυνδεόμενων μαθησιακών δεξιοτήτων στοχεύουν στο να ενδυναμώσουν τους μαθητές του ΙΒ να αποκτήσουν κριτική και ανεξάρτητη σκέψη, να θέτουν αποτελεσματικούς στόχους, να ακολουθούν τις φιλοδοξίες τους και να έχουν την αποφασιστικότητα να τις πραγματοποιήσουν. Αυτές οι δεξιότητες επίσης βοηθούν στην υποστήριξη της αίσθησης αυτονομίας των μαθητών, ενθαρρύνοντάς τους να βλέπουν τη μάθηση ως μια ενεργή και δυναμική διαδικασία.
Οι πέντε κατηγορίες είναι:
- δεξιότητες σκέψης σε τομείς όπως κριτική σκέψη, δημιουργική σκέψη και δεοντολογικά σωστή σκέψη
- δεξιότητες επικοινωνίας σε προφορικό και γραπτό λόγο, αποτελεσματική ακρόαση και δημιουργία επιχειρηματολογίας
- κοινωνικές δεξιότητες όπως δημιουργία και διατήρηση θετικών σχέσεων και επίλυση κρίσεων
- δεξιότητες αυτοδιαχείρισης ως προς την αποτελεσματική διαχείριση χρόνου, ψυχικής και νοητικής υγείας και προσωπικών κινήτρων
- ερευνητικές δεξιότητες όπως είναι η σύγκριση, η επιβεβαίωση και η ιεράρχηση των πληροφοριών