γ', δ΄, ε΄ και στ΄ Δημοτικού - Πρωινό πρόγραμμα
Οι μαθητές/τριες συνεχίζουν να μαθαίνουν προοδευτικά τη γλώσσα και να επικοινωνούν με απλό και άμεσο τρόπο στα Γαλλικά μέσα από μία μέθοδο, η οποία στηρίζεται σε δράσεις και αναπτύσσει τις προφορικές και γραπτές δεξιότητές τους.
Προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι στόχοι αυτοί εφαρμόζονται οι εξής μέθοδοι που διευκολύνουν τη διαδικασία εκμάθησης και αφομοίωσης της γλώσσας :
Οι συνθετικές εργασίες (projects)
Οι μαθητές/τριες και των τριών τάξεων επεξεργάζονται συνήθως ένα κοινό θέμα προσαρμοσμένο στους στόχους της κάθε τάξης στο πλαίσιο της ομαδοσυνεργατικής προσέγγισης..
Η χρήση των υπολογιστών
Η χρήση των υπολογιστών δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να έρθουν σε επαφή και να γνωρίσουν πτυχές του γαλλικού πολιτισμού, να τις αξιολογήσουν αλλά και να τις αξιοποιήσουν.
Διαδραστικός πίνακας (smart board)
Ένα σύγχρονο εργαλείο το οποίο συμβάλλει αποφασιστικά στην επίτευξη των εκπαιδευτικών μας στόχων είναι και ο διαδραστικός πίνακας, η χρήση του οποίου συμπληρώνει και διανθίζει το μάθημα με επίκαιρα και δυναμικά στοιχεία.
Portfolio
Η χρήση του portfolio, που εφαρμόζεται και στις τρεις τάξεις, είναι ένα μέσο που βοηθά τον μαθητή να αποδεικνύει τις δεξιότητές του, να θέτει τους προσωπικούς του στόχους και κυρίως να παρακολουθεί την εξέλιξή του μέσα από τις δικές του στρατηγικές εκμάθησης και απόκτησης διαπολιτισμικών δεξιοτήτων.
Γαλλόφωνα περιοδικά
Γαλλόφωνα περιοδικά, όπως το Astrapi, που απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες χρησιμοποιούνται σε όλες οι τάξεις του Δημοτικού ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά έρχονται σε άμεση επαφή με αυθεντικά κείμενα και θέματα που κεντρίζουν το ενδιαφέρον τους.
Επισκέψεις
Οι μαθητές/τριες επισκέπτονται συχνά το Γαλλικό Ινστιτούτο, με αφορμή εκδηλώσεις και εκθέσεις προβολής του γαλλόφωνου πολιτισμού.
Οι μαριονέτες
Ένα εργαλείο για την αποτελεσματικότερη εκμάθηση της γλώσσας, το οποίο χρησιμοποιείται στην γ’ Δημοτικού. Η επικοινωνία με τα παιδιά γίνεται αποκλειστικά στη γαλλική γλώσσα και ο καθηγητής παίζει το ρόλο του διαμεσολαβητή. Η χρήση του μέσου αυτού στοχεύει στη συναισθηματική εμπλοκή των μαθητών οι οποίοι με αυτό τον τρόπο σπεύδουν να διατυπώσουν τις πρώτες προτάσεις προκειμένου να επικοινωνήσουν με τις μαριονέτες .
Το παραμύθι
Ένα άλλο παιδαγωγικό εργαλείο εκμάθησης των ξένων γλωσσών είναι το παραμύθι. Αναγνωρίζοντας τη συναισθηματική και παιδαγωγική του αξία, το υιοθετήσαμε έχοντας πάντοτε ως στόχο να κάνουμε ακόμη πιο ευχάριστη την κατάκτηση της γαλλικής γλώσσας.
Σοφή Βαλίτσα
Σε συνέχεια της συνεργασίας του με τη βιβλιοθήκη Octave Merlier του Γαλλικού Ινστιτούτου, το γαλλικό τμήμα συγκέντρωσε βιβλία, περιοδικά, DVD, CD και CD-ROM σε μια βαλίτσα που «επισκέπτεται» τις τάξεις σε συγκεκριμένες ημερομηνίες. Έτσι οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν την ευκαιρία να δανειστούν από αυτήν το υλικό που επιθυμούν και να το επιστρέψουν, όταν η σοφή βαλίτσα επισκεφτεί πάλι την τάξη τους. Στην συνέχεια τα παιδιά ετοιμάζουν τη δικιά τους κάρτα ανάγνωσης και σχολιασμού των βιβλίων που διάβασαν. Η κάρτα αυτή παρουσιάζεται στην τάξη. Η «σοφή βαλίτσα» κάθε χρόνο ανανεώνει το περιεχόμενό της.